חדשות האתר
16/07/2007 12:04:00
אודות פורשה ישראל
פורשה פנמרה
פורשה קבריולה
Porsche 911
Porsche Boxster
גרסאות קבריולה לפורשה 911 החדשה ולפרארי 575
פרארי סופר-אמריקה
חברות היוקרה מציגות גירסאות פתוחות מתבקשות
מספר חודשים לאחר הצגת הפורשה 911 החדשה (הדור החדש - 997), מציגה חברת פורשה את גרסת הקבריולה ההכרחית. כפי שמסורת העיצוב נשמרה ב911 החדשה ואף מציגה רטרו מסוים (חזרה לפנסים עגולים בדומה לגרסאות העבר בניגוד לדור הקודם ה-996), כך שומרת פורשה על הגג הרך המסורתי. זאת בניגוד למגמה של מכוניות יוקרה מסוג קבריולה המציגות גג נפתח קשיח דוגמת המרצדס sl והבמוו 635 בגרסתה הפתוחה או אפילו מכוניות עממיות פתוחות, דוגמת הפיג'ו 306 cc . פתיחת הגג אורכת 20 שניות, אינה דורשת מגע ידני או עצירת הרכב וניתנת להיעשות במהירות נמוכה. כידוע, גרסה פתוחה לרכב אין משמעותה הורדת הגג בלבד, כי אם הקשחת המרכב ובעקבות כך העלאת משקל הרכב. למרות זאת, שומרת הגרסה הפתוחה על אותו מקדם הגרר של הגרסה הסגורה, לכן אין הבדלים במהירות המרבית בין הגרסאות ונתוני התאוצה של הגרסה הסגורה עדיפים בעשירית שנייה בלבד, תוצאות מרשימות בהחלט. הפרשי המחיר עומדים על כ- 15% אחוז לטובת הגרסה הפתוחה כלומר באזור מליון השקלים לגרסה הפשוטה ביותר או כפי שאנו נוהגים לומר, אם אתה שואל כמה זה עולה זה לא בשבילך. למי שלא מסתפק באלו נוספה לאחרונה גם גרסת הנעה כפולה.

פרארי סופר-אמריקה
גם חברת פרארי מוציאה לאור גרסה פתוחה ל- 575 , זאת זמן רב לאחר שהאחרונה החלה להימכר. הגרסה תוצג רשמית בתערוכת דטרויט ותקרא Super – America שם היסטורי למביני דבר, הסופר- אמריקה האחרונה של פרארי יוצרה בשנות השישים. הפנייה מיועדת בעיקרה לקהל האמריקאי שאוהב לקנות רכבי קבריולה וללקוחות מועדפים בלבד. כאן בניגוד לפורשה וכמקובל ברמות אלו, מדובר בגג קשיח עשוי זכוכית בעלת שקיפות משתנה. הגג נפתח לאחור ומסתובב על ציר כמודגם בתמונה, פתיחתו אורכת כעשר שניות בלבד.

מימיןדגם ה קאררה s ומשמאל דגם הקאררה הרגיל
פורשה 911 קבריולט
בנוסף להקשחת המרכב המקובלת בגרסאות הפתוחות ושאר שינויים נדרשים, לקחה חברת פרארי את המנוע החזק יותר הישר מדגם הסקאלייטי (היחידה בעלת ארבעה מושבים). המנוע אף הוא מתצורת v12 בעל נפח 5.75 ליטרים, אך בעל הספק שונה של 540 כוחות סוס לעומת 515 בגירסה הרגילה. הגרסה מוצעת לקבוצת לקוחות נאמנים של פרארי בייצור מוגבל של 500 יחידות במחירים גבוהים מהגרסה הסגורה , כולן תהפוכנה בעתיד לגרסאות אספנות. בישראל כידוע אין יבוא סדיר של רכב הפרארי, אולם ניתן לייבא אותן באופן אישי. שני רכבי הפרארי היחידים בישראל בעלי מספר צהוב יובאו באופן אישי ע"י מר מיכאל לוי, הבעלים של סוכנות הייבוא של סמל"ת (יבואן רכבי פיאט ושל קאיה) בכבודו ובעצמו, האחת מסוג 456 שיובאה בעבר וכיום הינו בעלים גאה של פרארי m575.